Forretningsplan til butik

Inden du åbner dørene op til din butik og kan byde dine kunder velkommen, bør du starte med at lave en forretningsplan. Da sandsynligheden for, at din butik vil blive en succes, vil være større, hvis du har skrevet hele din idé ned. Så du har styr på diverse hvem, hvad, hvor og hvornår-spørgsmål.

Modtag en færdig skabelon til din butiks forretningsplan 

En forretningsplan er en beskrivelse af den virksomhed/butik, du gerne vil starte, og indeholder også en plan for, hvordan du gerne vil drive og udvikle din butik. Ved at lave en forretningsplan får du med andre ord hjælp til at få gennemtænkt alle elementer og områder, inden du åbner din butik.

Det er med til at skabe de bedst mulige forudsætninger for, at din butik vil trives og vokse. Derudover er det en fordel at have en forretningsplan at vise din bank eller eventuelle investorer, når du skal overbevise dem om at investere i din butik. 

Vores gratis skabelon indeholder alle de punkter, du skal overveje, når du laver en forretningsplan til din butik. Det eneste, du skal gøre, er at følge vores trin-for-trin-guide. Så sender vi automatisk en flot og præsentabel forretningsplan til dig på PDF – baseret på dine svar.

Sådan kommer du igang med din forretningsplan

Det lyder måske som et større arbejde at lave en forretningsplan og skulle til at beskrive din butik ned i mindste detalje, men frygt ej. Med vores skabelon har vi gjort det helt simpelt for dig at sætte ord på din idé. Du skal blot følge hvert trin i skabelonen, som vi på forhånd har beskrevet grundigt.

  1. Åbn skabelonen
  2. Udfyld de forskellige trin
  3. Download din professionelle forretningsplan

Hvad skal en forretningsplan til en butik indeholde?

Med en forretningsplan kan du give et hurtigt og præcist billede af din idé. Jo grundigere du er, når du laver din forretningsplan, des større er muligheden for, at din butik vil få succes. 

Forretningsplanen til din butik bør indeholde syv overordnede punkter:

  1. Hvem er du og eventuelle medstiftere?
  2. Hvad sælger din butik?
  3. Hvilken værdi skaber du for dine kommende kunder?
  4. Hvor mange kunder regner du med at få – og hvem er de?
  5. Hvad forventer du af omsætning det første år?
  6. Forventer du et overskud det første år – hvis ja, hvor stort?
  7. Har du behov for finansiering nu eller senere?

De syv overordnede punkter bør være en del af enhver forretningsplan – også din butiks forretningsplan. Spørgsmålene er selvfølgelig også en del af vores skabelon, så dem vil du automatisk svare på, hvis du bruger den.

Start på forretningsplanen til din butik i dag – og gør den færdig senere

En holdbar forretningsplan kræver grundighed og dermed tid. Derfor behøver du ikke at lave hele din forretningsplan med det samme. Hvis du logger ind, gemmer vores system dine svar, så du kan lukke siden ned og fortsætte på et senere tidspunkt.

På den måde kan du tænke dine svar godt igennem, forlade planen og vende tilbage – uden at noget går tabt. 

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram